Peru'da inşa edilen en uzun ve en pahalı köprü hala hiçbir yere gitmiyor

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Nanay Nehri'nin üzerinden geçen ve Peru Amazon'un bakir bölgelerine ulaşan devasa bir çimento ve demir yapı olan bu köprü, Peru'da şimdiye kadar inşa edilmiş en uzun köprüdür.


Ama şu ana kadar hiçbir yere gitmiyor.


Köprü, kuzeydoğu Peru'daki Iquitos'u, Kolombiya sınırındaki El Estrecho bölgesine toplamda yaklaşık 188 kilometre (117 mil) bağlayacak federal otoyol projesinin bir parçası. Yüzleşmek yerli kabilelerin büyüyen muhalefeti, İnşaatın toprak gaspına yol açacağından korkanlar, ormansızlaşma ve uyuşturucu kaçakçılığıDünyanın en büyük yağmur ormanında benzer projelere sıkıntı veren.


Peru Amazon'unda yaşayan Maijuna yerli grubunun bir üyesi olan Everest Ochoa, “Otoyol bizi öldürecek” dedi. Associated Press. Çocuklarımızın iyiliği için, onların geleceği için bu toprakları korumak adına bu projeye dur demek zorundayız.”


Iquitos'ta, Nanay Nehri üzerinde Peru'da yapılması planlanan büyük otoyolun bir parçası olan köprünün altındaki resmi olmayan satıcılar. Fotoğraf: AP

Eserler felç oldu Hükümet bölgede bir çalışma yürütürken Ulaştırma Bakanlığı, Amazon Nehri'nin bir kolu olan Nanay Nehri üzerinde 2,3 kilometre uzanan ülkenin en büyük köprüsünü şimdiden inşa etti.


Yerli topluluklardan korku ve eleştiri


Yerli liderler otoyol güzergahı üzerindeki topluluklara danışılmadığını iddia ediyor.


Centro Arenal yerli topluluğunun lideri Artur Francis Cruz Ochoa, “Hükümet otoyol konusunda bize hiçbir zaman danışmadı, toplumumuzda önceden istişarede bulunmadık ve haklarımıza saygı duyulmasını istiyoruz” dedi.


Köprünün yanındaki Centro Arenal topluluğunun şimdiden etkilenmeye başladığını söyledi.


“Bizim toplumumuzda zaten uyuşturucu var, uyuşturucuya başlayan gençler var. Otoyolun yapılmasıyla bu durum çok daha kötü olacak” dedi.




Otoyolun gelecekteki güzergâhına yakın olan Sucusari Köyü'nde de insanlar aynı korkuları tekrarlıyor. Bu, 180 sakininin geleneksel bir yaşam tarzı yaşadığı, balık tuttuğu, avcılık yaptığı ve yerel pazarlar için meyve yetiştirdiği, özellikle bir Amazon lezzeti olan aguaje'nin bulunduğu, sazdan çatılı evlerden oluşan bir topluluktur.


“Topraklarımızı, hayvanlarımızı, balıklarımızı kaybedeceğiz, sularımız kirlenecek, ağaçlarımız da kirlenecek. Ormanımızı kaybedersek susuz kalacağız. Ve susuz hayat olmaz” dedi Sebastián Ríos Ochoa. “Otoyolla birlikte topraklarımızda sahip olduğumuz tüm bereketi kaybedeceğiz.”


Hükümetin hedefi


Ulaştırma Bakanlığı AP'ye gönderdiği yazılı mesajda, projenin amacının güzergah üzerindeki nüfusu birbirine bağlamak, yerel ekonomileri teşvik etmek, ticareti güçlendirmek ve sınır bölgelerine güvenliğin getirilmesine yardımcı olmak olduğunu kaydetti.


Bakanlık, köprünün inşasının kamu hizmetlerine yönelik bir altyapı projesi olarak değerlendirildiğinin altını çizdi. Yerli kabilelerle önceden istişarede bulunmak zorunda değildir, Peru yasalarına uygun olarak.


Iquitos-El Estrecho köprüsü Peru Amazonlarındaki en büyük ve en pahalı yol inşaatıdır.Kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Peru Çevre Hukuku Derneği'nin yakın tarihli bir raporuna göre. Rapora göre, yerli topraklarda halihazırda toprak gaspı ve ormansızlaşma yaşandı.


Rapora göre, Yol iki korunan alandan geçecek, Maijuna Kichwa ve Ampiyacu Apayacu, yaklaşık 8.000 kilometrekarelik (3.000 mil kare) antik ormanı kapsıyor.


58 yaşındaki Zoila Ochoa Garay, otoyolun ilk bölümünün başladığı Centro Arenal'deki topluluğu hakkında konuşurken kontrolsüz bir şekilde ağlıyor.


Otoyol projesi başladığından bu yana çok sayıda insan bize ait olan kamu arazisini işgal ediyor” dedi. “Burada adalet yok”