Bu Cumartesi, 71 yaşında, İspanya'nın en zengin iş adamlarından biri ve Avrupa'nın en büyüklerinden biri olan moda sektöründeki iş grubunun iş adamı olarak öldü: Isak Andic'in talihsizliğinin kronikleri böyle söylüyor: Gezi sırasında kaza geçiren ünlü moda markası Mango'nun kurucusu. Ancak zirveye ulaşmadan önce Andic kendini kıyafet ithalatına adadı. Bu yüzden, memleketi İstanbul'dan getirdiği dört bluzlakaldırdı 4,7 milyar dolarlık imparatorluk Katalonya'da ve dünyanın geri kalanında.
Detay odaklı, sezgisel, azimli, yaratıcı ve talepkar, Andic onu tanıyanlardan çok daha fazla kalp giydirmiş olsa da, bu Cumartesi ona yakın olanlar bu şekilde yas tutuyor. Andic'in yarattığı marka Mango, Amancio Ortega'nın Arjantinlilerin daha iyi tanıdığı Zara adlı başka bir İspanyol markasıyla birlikte büyüdü. Her ikisi de, çift soyadları, asil kökenleri ve haute couture'ün Fransız soyadlarının gösterişi olmaksızın kökenleri nedeniyle birleşmişlerdi: Aşağıdan geliyorlardı ve markalarının sattığı giysiler hâlâ herkes içindir.
Bu cumartesiye kadar Ortega onun rakibiydi: Andic'in beşinci sırada yer aldığı İspanya'daki büyük servetler listesinin başında yer alıyordu. Ancak Inditex Grubu'nun patronu, bu cumartesi ölen işadamı için de hayranlık uyandırdı.
Andiç, 1953 yılında İstanbul Türkiye'de doğdu, ancak 14 yaşındayken ailesi Akdeniz'in diğer ucundaki Barselona'ya yerleşti. Beş yıl sonra genç adam tekstil ticaretinde adını duyurmaya başladı. Oldu memleketinden ithal ettiği dört bluzla ve bir Katalan mağazasına sattığını. Daha sonra Hindistan gibi diğer enlemlerden bluzlar ve gömlekler geldi. O dönemde elde ettiği küçük başarı, sattığı ürünleri Katalonya ve İspanya'da daha fazla noktaya taşıyabilmek için bir araba satın almasına olanak sağladı.
1973 yılında henüz 20 yaşındayken, Avrupa'nın diğer yerlerinden ithal etmeye başladığı Isak adında kendi çok markalı giyim mağazasını açması çok uzun sürmedi. Elbette moda değişiyordu ve “yeni şey” çevreye girmeyi başardıkça, sezondan sezona neyin geleceğini keskin bir şekilde hisseden en anlayışlı beyinler de değişiyordu. Isak Andiç, Doğu ve Orta Doğu'dan gelen kumaşlara imrenildiğini de açıkça anlamıştı, ancak Batı hissi veren diğer giysiler de öyle. Fikirler için beyin fırtınası yapma zamanı.
Isak Andic, İspanya Krallığı İş Başarısı Ödülünü alırken. Fotoğraf EFE
Çeşitli markalara ait kıyafet satmanın rahatlığı nedeniyle, mağazasında satacağı kıyafetlerin kendi etiketiyle üretilmesinin daha iyi olacağına ikna oldu. Ve öyle de yaptı: İyi tasarımlı ya da iyi kumaşlı bluzların ya da her ikisinin yanı sıra, giysi yapmak için istediği atölyeler o yıllarda İspanya'da söylendiği gibi kot pantolonlardan da çıkıyordu ya da kotAtlantik'in bu yakasında denildiği gibi.
Francoizm sonrası, düşük fiyatlar ve ünlüler: Bir tekstil devi yaratmaya yönelik ticari bakış
1984 yılında tekstil ticaretinde edindiği tüm uzmanlıkla markasını Mango olarak yeniden adlandırdı (çünkü meyveyi Filipinler'de denemişti ve bundan çok memnun kalmıştı) ve iş adamı Enric Casi'yi işe davet ederek kendisine gelecekte bir gelecek gösterdi. yapımı. Kendisine, şirketin her türden giyim alanında tek konsept, marka ve dağıtım zinciri olarak devam etmesi gerektiğini tavsiye etti. Mango adını taşıyan ilk mağaza Barselona'da Paseo de Gracia'daydı ve sadece on yıl sonra zaten 100 mağaza vardı.
İspanya'nın kültürel ve politik haberlerini nasıl okuyacağını biliyordu. 1975'te Francisco Franco'nun ölümünden sonra diktatörlükten çıktı. Yıllar süren teşhir ve estetik cesaretliydiler. “Renge ve stile ihtiyacımız olduğunu gördü” Mango'nun küresel satış direktörü César de Vicente, AFP'ye verdiği röportajda şunları söyledi.
Ayrıca yalnızca yeni trendleri değil tüm cinsiyeti nasıl dahil edeceğini de biliyordu: 2008 yılına kadar Mango yalnızca kadınsıydı. O yıl, yıllar sonra Mango Man olarak yeniden adlandırılacak olan Mango erkek koleksiyonu doğdu.
Açılan son mağazalardan biri New York'ta, Beşinci Cadde 711 numarada, İsak Andiç'in hayalindeki mağazaydı: 2.000 metrekare ve çok katlı. Forbes dergisi onu İspanya'nın en zengin beşinci, benimsediği vatanı Katalonya'nın ise en zengin kişisi olarak sıraladı: 4,5 milyar avroluk varlık (yaklaşık 4,72 milyar dolar).
Şirketi Mango, 115 ülkede 2.800 mağaza ve 15 binden fazla çalışanla varlığını sürdürüyor. Aynı zamanda tanınmış bir markadır. Model Kate Moss, oyuncu Penélope Cruz veya futbolcular Zinedine Zidane ve Antoine Griezmann gibi süperstarlarla olan ilişkiler buna yardımcı oluyor. Profili düşük fiyatlar ve trendleri benimseme hızıBu da mağazalarını turistlerin favorilerinden biri haline getiriyor. İspanya en karlı yer ama kalbin bir kısmı hâlâ şirket mağazalarının en fazla olduğu şehir olan İstanbul'daydı.
Modeller Cara Delevingne ve Kate Moss, Mango reklamında. AP Fotoğrafı
Andic, kurduğu şirketin birkaç yıl icracı olmayan başkanlığını yaptı ve yıllar içinde şirketi sadece Casi ile değil, aynı zamanda kardeşi Nahman ve daha sonra çocukları Jonathan, Judith ve Sarah ile birlikte yönetti.
Bu Cumartesi günü babasıyla birlikte Barselona'nın neredeyse 50 kilometre kuzeyindeki Montserrat'taki Salnitre mağaralarında yürüyen Jonathan (41) idi. Bir ara Jonathan, Isak'ın birkaç adım ilerisindeyken bir kaya ve kumun düşme sesini duydu. Döndüğünde trajediyle karşılaştı: ses, kayıp 150 metre boşluğa düşen babasının sesiydi.
Isak, 14 yaşında dünyaya meydan okumak amacıyla Katalonya'ya geldi ve bu cumartesi, 71 yaşında, Katalan toplumunun en zengini olarak hayatını kaybetti.
Isak Andic, Kraliçe Letizia ile birlikte Mango tesislerini ziyaret ediyor. Reuters'in Fotoğrafı
Buna ek olarak, Başkan Pedro Sánchez'in bu Cumartesi günü kendisine ithaf ettiği veda mesajı ve hatta Kral Felipe VI tarafından sunulan İspanya Krallığı İş Başarısı gibi ödüller gibi politikacılardan övgüler aldı.
Andiç, madalyayı alırken “Bu takdir Isak için değil,” dedi, “Mango için. Çünkü Mango bir insandan çok daha fazlasıdır, çünkü o, çalışmış ve çalışmış olan herkesin çabasından ve çalışmasından biraz pay sahibidir. Proje üzerinde çalışmak başarımızın anahtarıdır.
Ancak bugün Mango, İspanyol ve Avrupa modası Isak Andic'in yasını tutuyor.
Detay odaklı, sezgisel, azimli, yaratıcı ve talepkar, Andic onu tanıyanlardan çok daha fazla kalp giydirmiş olsa da, bu Cumartesi ona yakın olanlar bu şekilde yas tutuyor. Andic'in yarattığı marka Mango, Amancio Ortega'nın Arjantinlilerin daha iyi tanıdığı Zara adlı başka bir İspanyol markasıyla birlikte büyüdü. Her ikisi de, çift soyadları, asil kökenleri ve haute couture'ün Fransız soyadlarının gösterişi olmaksızın kökenleri nedeniyle birleşmişlerdi: Aşağıdan geliyorlardı ve markalarının sattığı giysiler hâlâ herkes içindir.
Bu cumartesiye kadar Ortega onun rakibiydi: Andic'in beşinci sırada yer aldığı İspanya'daki büyük servetler listesinin başında yer alıyordu. Ancak Inditex Grubu'nun patronu, bu cumartesi ölen işadamı için de hayranlık uyandırdı.
Andiç, 1953 yılında İstanbul Türkiye'de doğdu, ancak 14 yaşındayken ailesi Akdeniz'in diğer ucundaki Barselona'ya yerleşti. Beş yıl sonra genç adam tekstil ticaretinde adını duyurmaya başladı. Oldu memleketinden ithal ettiği dört bluzla ve bir Katalan mağazasına sattığını. Daha sonra Hindistan gibi diğer enlemlerden bluzlar ve gömlekler geldi. O dönemde elde ettiği küçük başarı, sattığı ürünleri Katalonya ve İspanya'da daha fazla noktaya taşıyabilmek için bir araba satın almasına olanak sağladı.
1973 yılında henüz 20 yaşındayken, Avrupa'nın diğer yerlerinden ithal etmeye başladığı Isak adında kendi çok markalı giyim mağazasını açması çok uzun sürmedi. Elbette moda değişiyordu ve “yeni şey” çevreye girmeyi başardıkça, sezondan sezona neyin geleceğini keskin bir şekilde hisseden en anlayışlı beyinler de değişiyordu. Isak Andiç, Doğu ve Orta Doğu'dan gelen kumaşlara imrenildiğini de açıkça anlamıştı, ancak Batı hissi veren diğer giysiler de öyle. Fikirler için beyin fırtınası yapma zamanı.
Isak Andic, İspanya Krallığı İş Başarısı Ödülünü alırken. Fotoğraf EFE
Çeşitli markalara ait kıyafet satmanın rahatlığı nedeniyle, mağazasında satacağı kıyafetlerin kendi etiketiyle üretilmesinin daha iyi olacağına ikna oldu. Ve öyle de yaptı: İyi tasarımlı ya da iyi kumaşlı bluzların ya da her ikisinin yanı sıra, giysi yapmak için istediği atölyeler o yıllarda İspanya'da söylendiği gibi kot pantolonlardan da çıkıyordu ya da kotAtlantik'in bu yakasında denildiği gibi.
Francoizm sonrası, düşük fiyatlar ve ünlüler: Bir tekstil devi yaratmaya yönelik ticari bakış
1984 yılında tekstil ticaretinde edindiği tüm uzmanlıkla markasını Mango olarak yeniden adlandırdı (çünkü meyveyi Filipinler'de denemişti ve bundan çok memnun kalmıştı) ve iş adamı Enric Casi'yi işe davet ederek kendisine gelecekte bir gelecek gösterdi. yapımı. Kendisine, şirketin her türden giyim alanında tek konsept, marka ve dağıtım zinciri olarak devam etmesi gerektiğini tavsiye etti. Mango adını taşıyan ilk mağaza Barselona'da Paseo de Gracia'daydı ve sadece on yıl sonra zaten 100 mağaza vardı.
İspanya'nın kültürel ve politik haberlerini nasıl okuyacağını biliyordu. 1975'te Francisco Franco'nun ölümünden sonra diktatörlükten çıktı. Yıllar süren teşhir ve estetik cesaretliydiler. “Renge ve stile ihtiyacımız olduğunu gördü” Mango'nun küresel satış direktörü César de Vicente, AFP'ye verdiği röportajda şunları söyledi.
Ayrıca yalnızca yeni trendleri değil tüm cinsiyeti nasıl dahil edeceğini de biliyordu: 2008 yılına kadar Mango yalnızca kadınsıydı. O yıl, yıllar sonra Mango Man olarak yeniden adlandırılacak olan Mango erkek koleksiyonu doğdu.
Açılan son mağazalardan biri New York'ta, Beşinci Cadde 711 numarada, İsak Andiç'in hayalindeki mağazaydı: 2.000 metrekare ve çok katlı. Forbes dergisi onu İspanya'nın en zengin beşinci, benimsediği vatanı Katalonya'nın ise en zengin kişisi olarak sıraladı: 4,5 milyar avroluk varlık (yaklaşık 4,72 milyar dolar).
Şirketi Mango, 115 ülkede 2.800 mağaza ve 15 binden fazla çalışanla varlığını sürdürüyor. Aynı zamanda tanınmış bir markadır. Model Kate Moss, oyuncu Penélope Cruz veya futbolcular Zinedine Zidane ve Antoine Griezmann gibi süperstarlarla olan ilişkiler buna yardımcı oluyor. Profili düşük fiyatlar ve trendleri benimseme hızıBu da mağazalarını turistlerin favorilerinden biri haline getiriyor. İspanya en karlı yer ama kalbin bir kısmı hâlâ şirket mağazalarının en fazla olduğu şehir olan İstanbul'daydı.
Andic, kurduğu şirketin birkaç yıl icracı olmayan başkanlığını yaptı ve yıllar içinde şirketi sadece Casi ile değil, aynı zamanda kardeşi Nahman ve daha sonra çocukları Jonathan, Judith ve Sarah ile birlikte yönetti.
Bu Cumartesi günü babasıyla birlikte Barselona'nın neredeyse 50 kilometre kuzeyindeki Montserrat'taki Salnitre mağaralarında yürüyen Jonathan (41) idi. Bir ara Jonathan, Isak'ın birkaç adım ilerisindeyken bir kaya ve kumun düşme sesini duydu. Döndüğünde trajediyle karşılaştı: ses, kayıp 150 metre boşluğa düşen babasının sesiydi.
Isak, 14 yaşında dünyaya meydan okumak amacıyla Katalonya'ya geldi ve bu cumartesi, 71 yaşında, Katalan toplumunun en zengini olarak hayatını kaybetti.
Buna ek olarak, Başkan Pedro Sánchez'in bu Cumartesi günü kendisine ithaf ettiği veda mesajı ve hatta Kral Felipe VI tarafından sunulan İspanya Krallığı İş Başarısı gibi ödüller gibi politikacılardan övgüler aldı.
Andiç, madalyayı alırken “Bu takdir Isak için değil,” dedi, “Mango için. Çünkü Mango bir insandan çok daha fazlasıdır, çünkü o, çalışmış ve çalışmış olan herkesin çabasından ve çalışmasından biraz pay sahibidir. Proje üzerinde çalışmak başarımızın anahtarıdır.
Ancak bugün Mango, İspanyol ve Avrupa modası Isak Andic'in yasını tutuyor.