Bir bilgisayar arızası dünya çapındaki havalimanlarında ve şirketlerde ciddi operasyonel sorunlara neden olur

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Bu Cuma günü meydana gelen bir bilgisayar arızası çok büyük bir olay yarattı Dünya çapında havalimanlarında, bankalarda ve şirketlerde sorunlarl. Azure sunucularındaki (teknoloji şirketi tarafından uygulamaları ve hizmetleri yönetmek için oluşturulan bulut bilişim platformu) iş yükünün bir kısmındaki yapılandırma değişikliği, depolama ve işleme kesintisine neden oldu. Microsoft 365 hizmetlerini etkiledidedi o şirket.


İspanyol havaalanı müdürü Aena, birçok şirketi etkileyen küresel bilgisayar arızası nedeniyle tüm İspanyol havalimanlarında “değişiklik” yaşandığını duyurdu.


Kamu kuruluşu X sosyal ağında, “Bilgisayar sistemindeki bir olay nedeniyle, Aena sistemlerinde ve İspanya'daki ağın havalimanlarında gecikmelere neden olabilecek değişiklikler meydana geliyor” uyarısında bulundu.


Bu arada, Avrupa'nın en yoğun havaalanlarından biri olan Amsterdam-Schiphol havaalanının operasyonunun, Hollanda'nın güneyindeki Eindhoven havaalanını, Transavia havayolu şirketini ve Hollanda hastanelerini de etkileyen küresel bir bilgisayar arızasından etkilendiğini söylediler. .


Havaalanı kısa bir açıklamada, “Şu anda küresel bir bilgisayar arızası var. Bu rahatsızlık aynı zamanda Schiphol'dan kalkan ve Schiphol'a varan uçuşları da etkiliyor. Etkinin haritası çıkarılıyor.” dedi.


Yolcu sayısında Avrupa'da birinci olan İrlandalı havayolu Ryanair ise “kontrolümüz dışında üçüncü bir tarafın neden olduğu küresel bilgisayar arızası nedeniyle ağda değişiklikler olduğunu” bildirdi.


X ağında şirket, “Tüm yolcuların planlanan kalkış saatinden en az 3 saat önce havalimanına gelmelerini tavsiye ediyoruz” dedi ve ekledi: “Bugün seyahat etmeniz gerekiyorsa ve uçuşunuz için henüz kayıt yaptırmadıysanız, bunu yapabilirsiniz. bunu havaalanında yapın”.


Berlin-Brandenburg Uluslararası Havalimanı “teknik bir sorun” nedeniyle uçuşlarını doğrudan durdurma kararı aldı. Bir sözcü, “Check-in işlemlerinde gecikmeler var ve uçuşlar saat 10:00'a (08:00 GMT) kadar iptal edilmek zorunda kaldı” dedi ve şu anda trafiğin ne zaman devam edeceğini belirtemeyeceğini açıkladı.


Hollandalı havayolu KLM de aynı yönde hareket ederek operasyonlarının çoğunu aynı nedenle askıya aldı. Şirket yaptığı açıklamada, “Diğer havayolları ve havalimanları gibi KLM de küresel bilgisayar arızasından etkilenerek uçuşları yönetmeyi imkansız hale getirdi” dedi ve “uçuş operasyonlarının çoğunu askıya almak zorunda kaldığını” ekledi. “Şirket açıkladı.


Buna ek olarak, aralarında Delta, United ve American Airlines'ın da bulunduğu birçok büyük ABD havayolu şirketinin tüm uçuşları, bilgisayar kesintisi nedeniyle Cuma sabahı erken saatlerde iptal edildi.


ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), varış noktası ne olursa olsun ülkedeki tüm havayolu uçuşlarını etkileyen olayı doğruladı.


Microsoft şirketinden Azure bulut yazılımının durumundan yapılan bir açıklamada, Amerika Birleşik Devletleri'nin merkezindeki bazı müşteriler için hizmet yönetimi operasyonlarındaki ve bu hizmetlerin bağlantısındaki veya kullanılabilirliğindeki hataları içeren hizmet düşüşü bildirildi.


Borsalar ve diğer şirketler de etkilendi


Londra Menkul Kıymetler Borsası, demiryolu şirketleri, havaalanları ve Sky televizyon ağı, küresel bilgisayar sorunu nedeniyle bu Cuma günü faaliyetlerinde kesintiler kaydetti.


Sky ağı bu sabah yayın yapamadı. Ağın ekranı beyaz bir arka planda “Bu yayının kesintiye uğramasından dolayı özür dileriz. Sky News yayınına kısa süre içinde yeniden başlamayı umuyoruz” diyor.


İngiltere'nin en büyük demiryolu şirketi Govia Thameslink Demiryolu (GTR), bugün yolcuları “yaygın BT sorunları” nedeniyle aksama beklemeleri konusunda uyardı.


Southern, Thameslink, Gatwick Express ve Great Northern demiryolu hatlarının ana şirketi GTR, sosyal medya kanallarından bir uyarı yayınladı.


İptaller konusunda uyarıda bulunan şirket, “Şu anda ağımızda yaygın BT sorunları yaşıyoruz. BT ekiplerimiz sorunun nedenini belirlemek için aktif olarak araştırma yapıyor.” dedi.


“Ayrıca, gerçek zamanlı müşteri bilgi platformlarımız da dahil olmak üzere diğer önemli sistemler de etkilendi. Elimizden geldiğince ek güncellemeler sağlayacağız. Bu arada lütfen seyahatinizi düzenli olarak kontrol edin” dedi.


Bugün Telegraph gazetesi, siber güvenlik araştırmacısı Troy Hunt'ın dünya çapında “çok tuhaf şeyler olduğunu” söylediğini ve Windows bilgisayarlarının aniden mavi ekran gösterdiğini eklediğini bildirdi.


Microsoft olayın etkisini azaltmak için çalışıyor


Şirket, Amerikalı teknoloji devi Microsoft'un bu aksaklıkları giderdiğini belirtti.


Firma, hizmetinin resmi güncellemesinde, bu etkiyi daha uygun bir şekilde hafifletmek için etkilenen trafiği alternatif sistemlere yönlendirdiğini ve azaltıcı önlemler almaya devam ederken hizmetlerinde iyileştirmeler yaşamaya devam ettiğini açıkladı.


Havayolu şirketlerinde, bankalarda, borsalarda veya medyada küresel sorunlara yol açan bu olay nedeniyle Microsoft, kullanıcıların birçok Microsoft 365 uygulama ve hizmetine erişemeyebileceğini belirtti.


Amerikalı teknoloji devi Microsoft, X ağında, yaşadığı olayın Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetleri üzerindeki etkisini azaltmak için “önlemler” aldığını duyurdu.

Etkilenen hizmetler, kullanıcıların hizmetin salt okunur modda olduğunu fark edebileceği PowerBI veya Microsoft Fabric'i içerebilir ancak bunlarla sınırlı değildir; Microsoft Teams'de olduğu gibi; Microsoft Purview'de veya Microsoft 365 yönetim merkezinde, aralıklarla erişim sorunları yaşanıyor ve erişilebilir tüm işlemlerde gecikmeler yaşanıyor.


Aynı şekilde, hem dahili verilerinin hem de müşteri sinyallerinin Microsoft Defender, Microsoft Intune, Microsoft OneNote, Windows 365 veya Viva Engage gibi hizmetlerin kurtarıldığını gösterdiğini ve sorunları hafifletme çabalarında ilerleme kaydetmeye devam ettiğini belirtti. etkilenen uygulamalar ve Microsoft 365 hizmetleriyle birlikte.


Ajanslardan gelen bilgilerle.